Viacom vs Youtube del två
För att fortsätta vårt tidigare inlägg:
CNet rapporterar om Viacom vs Youtube här med lite arga citat från de förras advokat som också hugger ned på Youtubes möjlighet att distribuera filmer i stängda nätverk.
Mer spännande är intervjun med Mika Salmi, Viacoms President of Global Digital Media där han berättar om deras strategi att etablera hundratals varumärken på nätet snarare än några stora och också berättar att han gärna gör en deal med youtube om villkoren är de rätta men att de kommer klara sig utmärkt även utan dem. Han menar också att marknaden går mot fler och fler och mer och mer nischade underhållningskanaler snarare än mot några större hubbar.
UPPDATERAD: Idag (den 23e) nappar Resume på nyheten.
CNet rapporterar om Viacom vs Youtube här med lite arga citat från de förras advokat som också hugger ned på Youtubes möjlighet att distribuera filmer i stängda nätverk.
Mer spännande är intervjun med Mika Salmi, Viacoms President of Global Digital Media där han berättar om deras strategi att etablera hundratals varumärken på nätet snarare än några stora och också berättar att han gärna gör en deal med youtube om villkoren är de rätta men att de kommer klara sig utmärkt även utan dem. Han menar också att marknaden går mot fler och fler och mer och mer nischade underhållningskanaler snarare än mot några större hubbar.
UPPDATERAD: Idag (den 23e) nappar Resume på nyheten.
Etiketter: google, Mika Salmi, viacom, Youtube
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home