måndag, oktober 16, 2006

Zombie mot ett Canal plus-abonemang?

Ännu en sen rapport, men Johanna Koljonen skriver mycket riktigt att Zombie Outbreak på Stureplan, en del i Canal plus kampanj för sin Masters of Horror-premiär, är ett snyggt kommersiellt kidnappande av en internationell undergroundföreteelse (hon ser också något lite sorgligt i det hela). Utan att veta någonting om hur utbredd företeelsen är utomlands är det bara att hålla med. Tillsammans med platsannonsen för zombiejägare satte Canal plus marknadsavdelning och avsändaren Mona Holmqvist den relativt obskyra serien på kartan för en större publik utan några större kostnader än smink och lite kläder får man förmoda. (Den mindre kända platsannonsen för jobbet som zombie finns här.)

Snyggt jobbat hur som helst, och en förebild för marknadsföringen av film på bio och andra tv-serier. När får vi se en Beckfilm marknadsföras med att Persbrandt och Haber rusar ut in character ur en piket på Stureplan? Eller en The Office-kampanj på Svanströms?
Bloggtoppen.se Eating in public