tisdag, oktober 09, 2007

Filmbolag sponsrar tv

Vi har talat om det förut men nu rapporterar MMM att Brandweek har en artikel om att filmbolag som Miramax och New Line går in och sponsrar hela avsnitt av Law & Order: Criminal Intent. De får en blänkare först som sist i varje reklambreak och hela det sista breaket för sig själva. Något liknande hände i Sverige för något år sedan där UIP köpte in en spot för War of the Worlds i öppningsavsnittet (var det väl?) av Lost. Ett halvår innan premiären.

Som vanligt gäller visdomsorden: Hellre rejäl synlighet mot en begränsad målgrupp än en måttlig synlighet mot alla.

Etiketter: ,

1 Comments:

Blogger eff said...

Det är jäkligt smart måste jag säga. Misstänker att reklamintäkterna är något lägre i en ren kabelkanal som USA Network, vilket nog gör att ett sånt exklusivt avtal drar in lite extra kosing.

Samtidigt som NBC har som möjlighet att sända avsnitten senare, nå lite nya tittare och därigenom kanske peta in lite extra reklamspottar och tjäna ytterligare några kronor.

Skönt också att CI fick en ny säsong tycker jag som gillar D'Onofrio och Erbe. Småputtrigt och trevligt.

12:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Eating in public