Myspace på charmoffensiv
Efter Facebooks virvelvindsartade fart genom Sverige och världen slår myspace tillbaka med en pr-offensiv.
USA Today har en lång intervju med Chief Revenue Officer Micheal Barrett där man kan läsa att Fox online-del räknar med att dra in 1 miljard dollar i år. Självfallet så talar man i egen sak men myspace verkar helt klart bättre på att slå mynt av sina användare än facebook. Han hävdar också att sajten är lättare för företag att marknadsföra sig på - och samtidigt innehåller mer innehåll där facebook mer handlar om att hålla kontakten.
Läs läs
USA Today har en lång intervju med Chief Revenue Officer Micheal Barrett där man kan läsa att Fox online-del räknar med att dra in 1 miljard dollar i år. Självfallet så talar man i egen sak men myspace verkar helt klart bättre på att slå mynt av sina användare än facebook. Han hävdar också att sajten är lättare för företag att marknadsföra sig på - och samtidigt innehåller mer innehåll där facebook mer handlar om att hålla kontakten.
Läs läs
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home