november round-up
Tiden rinner iväg. Men här kommer en liten round-up:
Thompson on Hollywood berättar att Amazon (US only) har "rear" ut hyr- och nedladdning av utvalda klassiker denna vecka för det facila priset 0 kronor. Utan tvekan ett sätt att lära användarna att det är enkelt och smärtfritt. Om jag hade försökt mig på äventyret så hade jag nog paketerat det lite prydligare.
Media Daily News citerar Rupert Murdoch som menar att TV-branschen tidigare enorma vinster snart är historia:
Variety berättar också att EU höjt anslagen till VOD-utveckling då fler än väntat sökt pengar. Störst bidrag får Skandinavia movie channel som ägs bland annat av Bille August och Lars von Trier.
Variety har också intressant läsning om att de amerikanska storbolagen i snitt lägger 5-10 miljoner dollar i marknadsföring av en medelstor dvd-release och 15 för en riktig blockbuster. Branschmedianen ligger på 15% av budgeterad försäljning.
Hollywood reporter rapporterar att Youtubes nya filter för att ta bort copyrightat material möter kritik från både programägare och förespråkare för "fair use".
Här hemma berättar Resume att när TV4 från den 1 februari får sända på samma villkor som Kanal 5 och TV3 kommer öka andelen reklam per timme från 10% till 15% och att man därmed sänker priserna för icke primetime vilket kommer sätta press på konkurrenterna.
Till sist berättar DN att en ny rapport menar att vi laddar ner mer än någonsin. Till ett värde av 6,2 miljarder till och med. Det är 41 miljoner dvder för 150 kr styck. Detta samtidigt som delar av motståndarlaget arrangerar seminariedagen Who makes and owns your work
Thompson on Hollywood berättar att Amazon (US only) har "rear" ut hyr- och nedladdning av utvalda klassiker denna vecka för det facila priset 0 kronor. Utan tvekan ett sätt att lära användarna att det är enkelt och smärtfritt. Om jag hade försökt mig på äventyret så hade jag nog paketerat det lite prydligare.
Media Daily News citerar Rupert Murdoch som menar att TV-branschen tidigare enorma vinster snart är historia:
I think we have to be a little sensible about this and realize that free-to-air television faces a lot of challenges, just from the sheer fragmentation of the audience.Variety berättar att Kinepolis, en biografkedja i Belgien, Frankrike och Spanien, kommer installera åtminstone en 3d-duk i varje biograf de äger. Biljetterna kommer kosta 2 euro mer än en vanlig (redan nu verkar de ta 1 euro mer för digitalt visade filmer). Utan att veta om det kommer att bli stort så har teknisk utveckling och förbättring av biografupplevelsen historiskt varit hur biograferna slagit tillbaka konkurrensen från andra medier, så egentligen, varför inte en gång till?
Variety berättar också att EU höjt anslagen till VOD-utveckling då fler än väntat sökt pengar. Störst bidrag får Skandinavia movie channel som ägs bland annat av Bille August och Lars von Trier.
Variety har också intressant läsning om att de amerikanska storbolagen i snitt lägger 5-10 miljoner dollar i marknadsföring av en medelstor dvd-release och 15 för en riktig blockbuster. Branschmedianen ligger på 15% av budgeterad försäljning.
Hollywood reporter rapporterar att Youtubes nya filter för att ta bort copyrightat material möter kritik från både programägare och förespråkare för "fair use".
Här hemma berättar Resume att när TV4 från den 1 februari får sända på samma villkor som Kanal 5 och TV3 kommer öka andelen reklam per timme från 10% till 15% och att man därmed sänker priserna för icke primetime vilket kommer sätta press på konkurrenterna.
Till sist berättar DN att en ny rapport menar att vi laddar ner mer än någonsin. Till ett värde av 6,2 miljarder till och med. Det är 41 miljoner dvder för 150 kr styck. Detta samtidigt som delar av motståndarlaget arrangerar seminariedagen Who makes and owns your work
Etiketter: 3D, Amazon, DVD marknadsföring, kinepolis, skandinavia movie channel, TV4, VOD
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home